Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Představy dětí a mládeže o práci novináře
Zahornadská, Eva ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šírová, Tereza (oponent)
Cílem bakalářské práce "Představy dětí a mládeže o práci novináře" je typizace českého novináře a jeho pracovní náplně dle dětí a dospívajících ve věku 10-16 let. Dále pak práce operuje se subjektivními postoji dětí a mládeže k dané profesi. První, teoretická část, hledá definici novinářské profese v odborné literatuře a sumarizuje již proběhlé výzkumy na podobná témata. Vlastní výzkum je jádrem celé práce. Dotazníkové šetření probíhalo na základních a středních školách v Praze, Středočeském a Královéhradeckém kraji a zpracováno bylo 153 dotazníků pro mladší a 180 pro starší respondenty, celkem tedy 333 dotazníků. Dotazníky zjišťovaly sociodemografické údaje typického novináře (věk, pohlaví, bydliště, příjem, vzdělání...), osobnost novináře (povahové vlastnosti), lukrativitu povolání (hodnocení profese respondenty) a běžný pracovní den novináře (časový harmonogram aktivit a výskyt novináře). Následovaly polostrukturované hloubkové rozhovory s dalšími čtyřmi respondenty, které měly upřesnit a potvrdit výsledky dotazníkového šetření, tedy ověřit jejich reliabilitu. Závěr práce shrnuje výsledky výzkumu ve snaze o vytvoření obrazu průměrného českého novináře podle dětí a mládeže.
Funkce řeči u Husserla a Merleau-Pontyho
Puc, Jan ; Novotný, Karel (vedoucí práce) ; Čapek, Jakub (oponent) ; Janoušek, Hynek (oponent)
Funkce řeči u Husserla a Merleau-Pontyho Tématem práce je proměna intencionální funkce řeči mezi E. Husserlem a M. Merleau-Pontym. Intencionální funkcí řeči máme na mysli proměnu vyjadřovaného smyslu, kterou zapříčiňuje právě jeho vyjádření. U Husserla sledujeme proměnu z pozice Logických zkoumání a první knihy Idejí k čisté fenomenologii a fenomenologické filosofii, v nichž zastává tezi o neproduktivitě zrcadlení jiných druhů intencionality v řeči, na pozici Původu geometrie, v níž rozlišuje podíl řeči na vytváření myšlenkové formy ve dvou ohledech: Řeč dává myšlence její idealitu, která se liší od vztahu rodové podstaty k mnohosti věcí. A řeč dává myšlence její objektivitu, formu předmětu, který vstupuje do dějin a trvá v nich. Ve Fenomenologii vnímání Merleau-Ponty přebírá Husserlovu zralou pozici s několika podstatnými změnami. Východiskem analýzy přestává být jazykový znak, nýbrž se jím stává tělesné gesto, v důsledku čehož zaniká Husserlem zdůrazňovaný rozdíl mezi rodovou a jazykovou idealitou. Vedle objektivační funkce řeči Merleau-Ponty uvažuje také o obsahovém dokončování vyjadřovaného smyslu vyjádřením. Tím, že se řeč stává tvořivou, přestává být prázdným míněním názoru a může se stát stejně původní přítomností světu jako vnímání. V poslední části se zaměřujeme na Merleau-Pontyho pojetí...
Žákovská samospráva Obchodní akademie, vyšší odborné školy cestovního ruchu a jazykové, Karlovy Vary
Müllerová, Kateřina ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tématem diplomové práce je participace žáků na životě školy se zvláštním důrazem na činnost žákovské samosprávy. Cílem teoretické části je vymezit pojem žákovské participace a všech jejích dostupných forem. Nastínit vývoj žákovských samospráv a podat aktuální pohled na problematiku participace žáků v České republice. Porovnat zahraniční zkušenosti s činnostmi žákovských samospráv v České republice, kdy zejména v průběhu posledních let došlo ke změnám v uvažování o žákovské participaci. Teoretická část je podkladem pro empirickou část práce. Hlavním cílem této části práce je pomocí výzkumného šetření identifikovat klíčové faktory ovlivňující činnost žákovské samosprávy na vybrané střední škole. Výzkum dále přináší, jaké možnosti a omezení pociťují žáci, ale i vedoucí pracovníci a pedagogové, ve vztahu k úspěšné činnosti žákovské samosprávy. Výzkum je realizován smíšeným kvalitativním a kvantitativním modelem (schéma QUAN - QVAL). Vybraný vzorek tvoří žáci, členové školní žákovské samosprávy, pedagogové a vedoucí pracovníci vybrané střední školy.
Uzbecká komunita v Praze
Drahoňovský, Libor ; Pargač, Jan (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se tematicky zabývá uzbeckou minoritou v Praze, která se zde zformovala během posledních dvou desetiletí. Stěžejní část práce zachycuje a analyzuje strukturu uzbecké minority, přičemž jsem využil statistické údaje, které se týkají počtu, pracovním i vzdělávacím aktivitám, genderovému zastoupení, územnímu rozložení, kriminalitě a porušování pobytového režimu uzbeckých imigrantů. Dále se zaměřuji na zjištění rozsahu a způsobu integrace v prostředí majoritní společnosti, vzorce chování a myšlení i aspekty kultury všedního dne dané minority, přičemž z výzkumných metod využívám dotazníkové šetření, hloubkové interwiev i zúčastněné pozorování. Důraz kladu na vymezení "push" a "pull" faktorů imigrace. Kromě toho dokumentuji, jak uzbečtí imigranté hodnotí sociální a kulturní prostředí hostitelské země, jejich postoje a názory vůči obyvatelům České republiky i příslušníkům dalších národností, zejména vůči těm, se kterými přicházejí v hostitelské zemi nejčastěji do kontaktu, i jak se v českém prostředí integrují. Značnou pozornost věnuji rovněž změnám, které v uzbecké komunitě během jejího trvání na území ČR proběhly, včetně období po roce 2008 v důsledku recese české ekonomiky a omezení pracovních možností a perspektiv. Klíčová slova: Uzbekové, imigranté, imigrace, imigrační faktory, vzorce...
Od Descartovy mysli ke Kantovu rozumu
Dekastello, Petr ; Hill, James (vedoucí práce) ; Palkoska, Jan (oponent)
Primárním východiskem zkoumání je dílo R. Descarta Meditace o první filosofii a zkoumání pojmu chápavosti (intellectus) a jeho postavení v rámci mysli (mens) ve vztahu k myšlení (cogitatio). K tomu je třeba tematizovat a brát v úvahu také smyslové vnímání (sentio) a představivost (imaginatio), které zprostředkovávají chápavosti "materiál" k souzení. Cílem práce je ukázat, jakou má chápavost funkci v "rozumu" a předložit interpretaci, jakým způsobem se nám může jevit struktura mysli v závislosti na rozumu (ratio), a to v pojednání R. Descarta, jeho díle a odpovědích na námitky. Postavení a funkce chápavosti bude konkrétně zkoumána náčrtem logické struktury vzájemné závislosti uvedených hlavních pojmů, které jsou zásadní pro chápání podstaty lidské mysli. V závěru bude na prozkoumaných základech ukázáno, že systém "rozumu" R. Descarta lze chápat jako východisko transcendentálního pojetí rozumu u Kanta, které vede k idealistickému pojetí světa a vychází z apriorních forem myšlení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Nefinanční motivace pracovníků ve školství a komerční sféře
Hassman, Jaroslav ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Cílem bakalářské práce je "Porovnání nefinanční motivace pracovníků ve školství a komerční sféře". Konkrétními zástupci školství byly pro porovnání zvoleny "Základní školy" a za zástupce komerční sféry "Obchodní společnosti z oblasti IT". Práce je rozdělena do několika částí. První část je zaměřena na vymezení teoretických pojmů týkajících se motivace, stimulace lidských zdrojů a jsou zde zmíněny hlavní teorie týkající se motivace. Další část "metodologická" je zaměřena na popis výzkumné strategie a postupu sběru a vyhodnocení získaných dat. Následuje část "analytická" ve které jsou vyhodnoceny výsledky výzkumu, který byl prováděn osobně dotazníkovým šetřením s využitím možnosti doplňujících otázek v rámci polo strukturovaného rozhovoru. Závěr je koncipován, jako slovní shrnutí získaných poznatků, získaných z dotazníků a následných rozhovorů, v rámci porovnání nefinanční motivace pracovníků ve školství a komerční sféře a nabízí možnost nového pohledu na využití stávajících motivačních nástrojů v obou sférách.
Postoje budoucích učitelů k chemii
Pospíšilová, Barbora ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji vysokoškolských studentů učitelských oborů s chemií k chemii jako takové a jejich pohledem na různé oblasti, které s chemií souvisí. Výzkum navazuje na bakalářskou práci, ve které jsme zjišťovali vztah veřejnosti k chemii pomocí dotazníkového šetření. V diplomové práci jsme se zaměřili na zjišťování postojů metodou rozhovoru u skupiny studentů učitelských oborů. Teoretická část se zabývá úlohou chemie v dnešní době, chemofobií a tématikou postojů. Praktická část je založena na rozhovorech s respondenty. Tato část obsahuje základní informace o výzkumu - výběr a počet respondentů, otázky použité v rozhovoru, postup při sběru dat a jejich analýze. Jedním z klíčových zjištění bylo, že respondentům často chybí nadhled a vidění chemie v souvislostech. Jedná se o důležité vlastnosti a dovednosti, které by budoucí učitel měl mít. Dále se potvrdila důležitost učitelů při formování vztahu/postoje k chemii - učitelé s širším rozhledem vedou žáky k pozitivnímu vztahu k chemii a můžou žáky nadchnout pro chemii. Klíčová slova: chemie, názor, postoj, chemofobie, rozhovor, učitelé chemie
Názory žáků a žákyň 1. stupně ZŠ na zařazení sportovních her/basketbalu do hodiny TV
Motejlová, Lucie ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá názory žáků a žákyň 1. stupně ZŠ na zařazení sportovních her/basketbalu do hodiny TV. Cílovou skupinou diplomové práce jsou žáci druhých tříd, žáci pátých tříd, jejich třídní učitelé a děti z letního dětského tábora. Cílem práce je zjistit, jaké mají žáci oblíbené sportovní hry na prvním stupni ZŠ a jestli mezi ně basketbal patří. Dále za pomoci kvalitativního měření zjistit na jaké úrovni se pohybují basketbalové dovednosti driblink a střelba na koš. V teoretické části jsou popsány didaktické aspekty TV, sportovní hry a basketbal samotný. Pro účely šetření byly vytvořeny vlastní dotazníky pro žáky a pro učitele. Pro kvalitativní měření driblinku a střelby na koš byla vytvořena hodnotící tabulka, která se zabývá správnou technikou. Pro vyhodnocení sebraných dat byla použita metoda četností, která byla dále zpracována pomocí grafů. Typy grafů, které byly použity jsou koláčové a sloupcové. Pro kvalitativní měření byla použita popisná statistika, přesněji součet hodnot v tabulce a aritmetický průměr. Výsledkem diplomové práce je zjištění, že basketbal patří mezi oblíbené sporty jak u žáků, tak u učitelů. Nejoblíbenější sportovní hrou je vybíjená následovaná basketbalem a fotbalem. Z kvalitativního měření vyšlo, že technika driblinku a střelby u žáků druhých ročníků je horší...
Standardy kvality sociálních služeb v praxi nízkoprahových zařízení pro děti a mládež
PLÁŠILOVÁ, Monika
Bakalářská práce se zabývá názory sociálních pracovníků NZDM na standardy kvality sociálních služeb (dále jen "SQSS"). V první kapitole jsou vysvětleny základní pojmy užívané v této práci, stručně nastíněna historie sociální práce a nízkoprahových zařízení, charakterizována náplň práce sociálního pracovníka a cílová skupina NZDM. Dále je v práci rozepsána struktura SQSS. Výzkumným šetřením byl zjištěn názor šesti sociálních pracovníků na užívání SQSS v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.